Alla inlägg under januari 2010

Av Sabina Eriksson - 31 januari 2010 20:03

Är så himla trött på denna kyla nu! Man kan juh inte ens vara ute i tio minuter innan man håller på att frysa ihjäl. Varför kan det inte ligga på typ 5-10 minus, max? Ne nu önskar jag bara att tiden ska gå fort så de snart är slutet av mars början av april. För då kommer juh det mysiga och fina vinter vädret! Solen lyser länge och fint och värmer som bara den. Vakna på morgonen och verkligen känna att den värmer.


 

Och imorgon ska jag låsa in mig själv och gömma mig! Jag ska inte visa mig för någon!


Pusspuss

Av Sabina Eriksson - 30 januari 2010 20:48

Ikväll kom mamma och Ulf på middag! Det var så roligt, fick till och med min födelsedags present nu med. Fast jag har reda fått en, eller det var pengar. Men då kunde jag juh köpa vad jag ville ha. Och det uppskattas väldigt mycket.


Ikväll bjöd jag på.

Förrätt: Färskt bröd med skagen röra.

Varmrätt: Hel stekt fisk i ugnen, potatis, hemmagjord röra.

Eterrätt: Marängswis.

Det vart väldigt gott faktiskt, alla vart i alla fall mätta och dom tyckte om maten. Och det vart jag väldigt glad över. Jag blir så nervös när jag ska bjuda hem personer på middag. Är så himla rädd att jag inte ska lyckas med maten, tillexempel att den inte blir klar eller att det inte kommer smaka nå gott i överhuvudtaget. Men jag lyckades i alla fall ikväll.


Dum var man för ett tag sen med! Jag typ lova hela Salab att jag och Micke skulle bjuda alla på middag. Visst de kommer juh bli roligt, men är orolig att jag inte kommer lyckas med maten alls. Och vad ska man bjuda på? Jag har lust att göra en hel älgstek i ugnen. Men vet ej vad man ska ha till alls eller vad man ska ha för sås. Eller vad ska man ha till förrätt och efterrätt?! Kommer jag att lyckas eller kommer jag att misslyckas? Ja de är juh de som är frågan. För det är inge roligt om dom ska gå här ifrån och inte tyckt om maten alls, eller att dom inte är mätta. Jag har juh lite ideér på huve, men kommer de att funka? Kommer alla att tycka om det jag tänker laga? Varför ska jag bli så himla nervös för? De är juh så himla jobbigt! Men men, de enda man kan göra är att hoppas på det bästa och kanske intala sig själv om att man är bra på att laga mat eller att det duger i alla fall. Aja, vi får se hur det blir. Men de lär väl sluta med en middag, eftersom Per tjatar som bara den på mig om när middagen ska bli av! Och sen får jag se om jag kan övertala Micke med. Det kommer inte att bli lätt!


Dagens bild blir på mosters lilla ängel <3


 

Pusspuss!

Av Sabina Eriksson - 28 januari 2010 16:46

Idag är det ingen vanlig dag! För det är min lilla Lisas stora dag!!!

Grattis gumman på 20-årsdagen <3


Hoppas att den blir underbar och så som du vill ha den. Synd att jag ej kan

vara där med dig!


Älskar diiig gumman <3 Pusspuss



Kviiiiick, kviiiick! Haha :P

Av Sabina Eriksson - 27 januari 2010 13:16

  Usch, har inte skrivit här på ett tag nu! Men de känns som om jag inte har haft nått att skriva om. I alla fall inget intressant. Jag var på skolan i måndags och skrev på lite papper och rensa ur mitt skåp, så de är i alla fall klart nu, skönt! Efter de så fick jag och Micke åka hem för att Picasso hade rymt. Vart ganska le på de, för han gör det ganska ofta nu. Sen så åkte vi in till Sveg igen, jag gick på skolan igen och efter de så gick jag till arbetsförmedlingen och skrev in mig där. Trååååk, men va juh tvungen! Och sen så hitta jag en födelsedags present till Ulf. Vart i alla fall inga trisslotter. Också så hitta jag två tröjor till mig själv med. Ena tröjan älskar jag, har letat en sån väldigt länge. Dock så vart det en vit. För som andra färgerna var inge fina alls och dom var inte i min smak heller.


Min lilla fina Lisa fyller juh 20 år i morgon med! Äntligen ska hon bli stor.



Pusspuss

Av Sabina Eriksson - 21 januari 2010 20:14

Jag och denna snygga bruden var i Borlänge igår =) Det var hur roligt som bara den. En av dom bästa sakerna jag har gjort på senaste tiden! Både jag och Lisa hitta lite kläder som vi tyckte om och köpte. De fanns juh så mkt rea, typ i alla affärer!



Och jag har blivit blond!



Pusspuss<3

Av Sabina Eriksson - 18 januari 2010 13:49

Igår var det en ganska skön dag =) Det var inte mkt som blev gjort, mest lugnt. Jag prova i alla fall att longera Picasso, och det sluta med att han sprang några varv! Han var jätte duktig. Tur också att det har blivit mildare väder så man kan vara ute och hålla på. Igår när jag skulle ge Picasso mer vatten, då låg han i höet när jag kom, han var så söööt. Han reste sig inte ens, brydde sig inte alls att jag kom. Så jag satte mig ner en stund bredvid honom och gosa, det var mysigt =) Och han hade små ljud för sig medans jag klappa han. Dock så hade jag juh inte mobilen med så jag kunde ta kort, de var juh synd!


Idag ska jag göra massa saker som en hushållerska ska göra =P Tvätta ett par maskiner, hänga tvätt och ha in tvätt i torktumlaren, dammsuga, torka golven, byta rent i sängen, plocka ur diskmaskinen, plocka i den, göra rent kattlådorna, mocka ur hela boxen! Så nu blir man sysselsatt hela dagen, men de är bra de! De är juh så tråkigt att inte göra nått på dagarna. Man blir juh less som helst juh.


Och på onsdag blir det att åka till Borlänge med Ulf =) Det ska bli så roligt, att komma ivåg lite.


Pusspuss

Av Sabina Eriksson - 11 januari 2010 12:49

Den där hästjävlen ska här ifrån så fort som möjligt! Tur att vi ska skriva nytt kontrakt, för de står fel i de jag skrev på igår! De går fan inte att lite på den där hästen jäveln! Allt gick så jävla fint, fick av han grimmskaftet, täcket och fick ge båda hö. Men sen sa de klipp! Nu har man ett jävla märke på sidan av magen. Det är inte stort, men de kändes när han bet mig. Om hon inte tar han här ifrån snart, då skjuter jag fan han sj! Jävla problem häst! Nu är jag jävligt förbannad kan jag lova!

Av Sabina Eriksson - 9 januari 2010 21:01

Imorgon kommer det hit en häst! Jag hoppas verkligen att Picasso och han kommer att gå ihop. För han är en häst som man kan träna mer med och hoppa mer med. Eftersom han inte är ett kallblod. Han är en varmblods korsning. Väldigt fin faktiskt. Han är ganska ung med, 4 år. Jag minns dock inte hur hög han var. Men men. Är juh lite nervös faktiskt, men det får man väl vara? Är juh ett tag sen man red också, men hon vet juh att jag vill ta upp min ridning igen. Så nu ska jag tvinga gubben min att ploga en ridbana här på gården, så man har nånstans att rida. Är juh inte så kul att bara rida efter vägar hela tiden. Kommer bli lite ledsen om dom inte kommer gå ihop, för jag har letat en till foderhäst som en galning nu. Och det är bara den här som jag har nappat på och hon har tyckt att jag är intressant. Så nu får man verkligen hoppas på det bästa!


XoXo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards